W ostatnim czasie sporo zamieszania wśród kibiców wprowadziły informacje płynące z zespołu McLaren, który cały czas rozważa wymontowanie systemu F-duct na szybkościowy tor Monza.
Wydawać się mogło, że składający się głównie z długich prostych, najszybszy tor w kalendarzu F1 byłby idealnym miejscem dla urządzenia poprawiającego szybkość właśnie na prostych. W rzeczywistości jednak ekipy będą musiały poważnie zastanowić się nad sensem używania F-ductu ze względu na charakterystykę toru i przywożonego tam pakietu aerodynamicznego, optymalizowanego pod kątem niskiego oporu aerodynamicznego.Zespół McLaren w ubiegłym tygodniu przyznał, że decyzję o użyciu systemu na Monzy podejmie po GP Belgii, jednak wczoraj szef ekipy, Martin Whitmarsh, wyraźnie dał do zrozumienia, że nie chce zdradzać swoich planów przed konkurencją.
„Nie widzę sensu abyśmy deklarowali przed naszymi rywalami co zamierzmy tam [na Monzy] zrobić, zanim się tam pojawimy.”
O system F-duct dziennikarze pytali także Roberta Kubice, który w swoim R30 w Belgii miał już bardzo dobrze spisującą się nowinkę. Polak stwierdził, że w najbliższych dwóch wyścigach najprawdopodobniej Renault nie użyje F-duct.
„Monza będzie zdradliwym wyścigiem. Ma zupełnie inny poziom siły dociskającej i najbardziej prawdopodobne jest to, że nie będziemy mieli tam F-duct.”
W podobnym tonie Polak wypowiadał się o GP Singapuru, jednak tu powodem zrezygnowania z nowego systemu może okazać się raczej brak długich prostych.
„Singapur powinien być dobry dla nas” mówił Kubica. „To dobry tor dla nas, ale niestety najprawdopodobniej nie będziemy mieli tam F-duct.”
30.08.2010 09:32
0
Jeżeli faktycznie a tak często bywało że większość ekip przywiezie osobny pakiet na Monzę z małą siłą docisku to Kanał F może się nie przydać.Zobaczymy.Myślę że Robert będzie tam szybki :)) A Singapur ? Tam liczę na Naszego ULICZNEGO WOJOWNIKA jeszcze bardziej :)) Tak czy inaczej czekają nas teraz równie ciekawe wyścigi jak na Spa. Pozdrowienia dla... :))
30.08.2010 09:46
0
a miał być taki nudny sezon ... zakaz tankowania, 1 zmiana opon w pitlane ... patrzę w prawo, patrzę w lewo i nic się nie dzieje :)))))))
30.08.2010 09:52
0
z 13 wyścigów najciekawszy wg. mnie to Belgia
30.08.2010 10:30
0
3@ A poczekaj jeszcze na Włochy, Singapur, Brazylię albo Koreę! Ale masz rację, do tej pory Belgia jest najlepsza, włączając nawet w to kwalifikacje, gdzie w Q1 mieliśmy pre-wyścig ;P
30.08.2010 10:30
0
Zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem zasłona dymna co by niektóre team-y zrezygnowały z kanału F A dlaczego by go nie wykorzystać,można dać aero z troche większym dociskiem co by w zakrętach urwać po kilka setnych sekundy a na prostych wygaszać docisk wykręcając prędkość maksymalną. ,bo czy z kanałem czy bez gdzieś ta granica Vmax powinna być podobna. Ogólnie mój poziom wiedzy na ten temat jest niewielki ,tak sobie to pomyślałem i ciekawi mnie czy jestem bardzo w błędzie A Renault powinno jeszcze dorzucić jakiś KANAŁ wygaszający siłe docisku z przodu ;-)
30.08.2010 10:35
0
W zeszłym roku dyfuzor, teraz kanał F, już dziś nie mogę się doczekać jakąż to rewelację wymyślą na sezon 2011. No i mam nadzieje ze to Renault czymś zabłyśnie:)
30.08.2010 10:48
0
Pojeżdżą w piątek, posprawdzają, potestują i będą wiedzieć jak jest lepiej i taką opcje wybiorą. Proste.
30.08.2010 11:03
0
"To dobry tor dla nas, ale niestety najprawdopodobniej nie będziemy mieli tam F-duct" Nie rozumiem tego zdania, skoro nic tam nie daje i nie beda go miec to czemu niestety?
30.08.2010 11:12
0
RentonB też sam się zastanawiałem nad tym zdaniem. Jednak dziwi mnie Singapur. Skrzydła chyba nie będą dość płasko ustawione więc jest co wygaszać. Co prawda nie ma szybkich zakrętów, ale w kanadzie jest jeszcze gorzej, a f-duct się przydał(niby), może zysk nie jest duży ale 0,1-0,2 s może się przydać.
30.08.2010 11:14
0
@8 - pewnie błąd tłumaczenia. F-ducta pewnie nie użyją bo zawsze trochę waży, a można to w balans bolidu zamienić... Ale fakt - mówiło się, że ten sezon będzie nudny a moim zdaniem jest znacznie ciekawszy niż poprzedni. Spa było wyśmienite :D
30.08.2010 11:25
0
8. RentonB tez sie nad tym zastanawialem, ale przetlumaczylem tak jak powiedzial :-)
30.08.2010 11:36
0
Dobra wiadomość jest taka że Kubica i Pietrow jako jedyni mają do dyspozycji po trzy naowe silniki
30.08.2010 11:39
0
Na pewno wszystko sobie wyliczą i podejmą dla nich odpowiednią decyzję ... 3 kam ja jednak postawię na Australię , bo chyba tam jednak więcej się działo ;) 8 RentonB Być może Kubica uważa że z kanałem F , tam gdzie jego używanie ma sens ... , mają większe szanse na dobry wynik
30.08.2010 12:41
0
12. cyk - dokładnie i mnie też to cieszy: www .f1wm.pl/php/wiad_gen .php?id=15562
30.08.2010 12:45
0
13. grzes12 Raczej jednak SPA. AUS była ciekawa ale w Belgii się działo. Mnóstwo wyprzedzeń i dramatów.
30.08.2010 12:47
0
Ja bym zostawił, przynajmniej jest przewaga na prostych, wiecej okazji do wyprzedzania. Tak mi sie wydaje.
30.08.2010 12:55
0
Do Redaktora naczelnego Przemysław Kempiński (kempa007) Shit się robi na tym portalu,mianowicie: pisałem już kilka mail-i o orezygnacji z tego portalu ale nie mam żadnej odpowiedzi od ''kochanej redakcji,, kempa007 może mi udzielisz info.dlaczego nikt nie odpowiada po wysłaniu kilku wiadomości!!!!
30.08.2010 13:18
0
Jak Renault juz ma kanal F to powinien go przywiezc na Monze a pozniej beda zalowac.
30.08.2010 14:20
0
Zobaczcie jak włoska telewizja w zadziwiająco szczegółowy sposób analizuje F1: youtube. com/watch?v=o83d-wv-q6g
30.08.2010 15:12
0
a wedlug mnie najciekawsza byla australia tam sie dzialo i kolejnym takim wyscigiem bedzie brazylia dawniej pierwszy i ostatni wyscig ehhh czemu to zmienili na nudny bahrain i abu zabi.... porazka
30.08.2010 15:44
0
19. patrolek23 chciałbym żeby tak polshit analizował po wyścigu... ja chcę żeby F1 była na innym kanale bo ten poj..ny polshit już mnie do szału doprowadza, dobrze że znam niemiecki to czasami oglądam na RTL, tam komentarz jest profesjonalny a nie borówa i maurycy bend ;|
30.08.2010 15:49
0
20. LunarEclipse2 a w SPA to się nie działo?? Działo i zdecydowanie więcej. Był deszcz i to dwa razy. Były dramatyczne sytuacje, więcej takich sytuacji. W Australii było troszczke procesji a w SPA było zdecydowanie więcej akcji
30.08.2010 16:23
0
A tutaj jest pokazane rozwiązanie systemu F-duct McLarena. Swoją droga bardzo sprytnie to wymyślili - nie może być ruchomych części aero i nie ma :D youtube. com/watch?v=v430RhrCBIk&feature=related
30.08.2010 16:33
0
4. razor1 kwalifikacje właśnie były najciekawsze od kilku lat
30.08.2010 16:36
0
o ile pamiętam to ciekawe kwalifikacje były także na monzy w 2008 ;]
30.08.2010 16:43
0
Jeśli się spodobało to macie tu Martina Whitmarsha wyjaśniającego aerodynamikę w F1: youtube. com/watch?v=jYaIXWNOa_A&feature=related
30.08.2010 17:09
0
25. petrov - kwalifikacje do GP Brazylii 2009 również ;-). Dodatkowo, jak przeciągnięte w czasie ... Nawet polsat otwary się poddał i przerwał transmisje ...
30.08.2010 19:10
0
i TAK .......ROBERT jest najlepszy......pozdro dla fanów ROBERTA
30.08.2010 19:12
0
To było już ostatnie podium Roberta w tym sezonie.
30.08.2010 20:41
0
29. Luna- chyba chciałeś/aś powiedzieć 3-cie i nieostatnie! pozdro dla prawdziwych fanów Roberta!:)
31.08.2010 00:06
0
Monza 3-5, Singapur 1-3 ;)
31.08.2010 08:41
0
Brazylia 1-3 :)
31.08.2010 14:00
0
Ciekawe co teraz Alonso myśli na temat Renault ze są coraz lepsi
31.08.2010 20:28
0
"28","30" Pozdrowienia :))
31.08.2010 22:48
0
tak ogólnie to i tak pozostaje wam forma dyskusji i nic więcej ! M nie się wydaje że i tak będziecie strasznie zadowoleni z postawy kubiki . A jakie lubi wyścigi to widać a teraz się dopiero zacznie !
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się